Software cliente icecast2

Marcelo Espinosa Alliende marcelo en ubiobio.cl
Jue Mayo 25 18:26:01 CLT 2006

puedes utilizar darkice... es muy confiable.

http://darkice.sourceforge.net

----
 DarkIce is an IceCast, IceCast2 and ShoutCast live audio streamer. It
 takes audio input from a sound card, encodes it into mp3 and/or Ogg
 Vorbis, and sends the mp3 stream to one or more IceCast and/or
 ShoutCast servers, the Ogg Vorbis stream to one or more IceCast2
 servers. DarkIce uses lame as a shared object as its mp3 encoder, and
 the Ogg Vorbis as its Ogg Vorbis encoder.
 NOTE: The Debian version of DarkIce is only compiled with Ogg Vorbis
 support due to patent reasons and will therefor only work with IceCast2
 servers!
----

el paquete darkice que está en debian tiene deshabilitado el soporte mp3
por razones obvias, pero es sencillo compilarlo para que tenga dicho
soporte.

también está el paquete darksnow (gui) para configurar darkice de una
manera más amigable, pero en realidad no he tenido necesidad de
utilizarlo.

--
Marcelo Espinosa Alliende,  mailto:marcelo en ubiobio.cl
Jefe Depto de Servicios Computacionales