Oracle Error en compilacion ... "libocci.so, may conflict with libstdc++.so.6"

Patricio Morales airwolf97 en gmail.com
Jue Nov 8 09:59:02 CLST 2007

Revisate el forum de oracle,al consultar por tu problema en "San
Google ",me encontre con un participante del forum que tenía el mismo
problema tuyo:

 urgent!!! /usr/bin/ld: warning: libstdc++.so.5, needed by libocci.so
  	Click to reply to this thread 	Reply

Hi,
Hi,

Please help! I got the following warning message when I compile occidml.cpp demo
on ubuntu linux(64bit), the gcc/g++ is 3.4.6. I know Oracle need gcc
3.2, but I can only find gcc 3.3.x on ubuntu linux. Please help me to
resolve the issue.
if I go to Oracle occi download page, it says "OCCI 10.2.0.2.0 support
files for building applications with gcc version 3.4.3 on RedHat Linux
AS 4.0. " , so looks like it's for Redhat only. Can I use it in ubuntu
linux?

Thanks a lot.

/usr/bin/ld: warning: libstdc++.so.5, needed by
/home/oracle/instantclient_10_2/libocci.so, may conflict with
libstdc++.so.6

user551263

Registered: 1/3/07

	Re: urgent!!! /usr/bin/ld: warning: libstdc++.so.5, needed by libocci.so
  	Click to reply to this thread 	Reply

Add the libstdc++.so.5 directly to the link line in the makefile. It may works.

Jamel.

Probablemente la solución esté en modificar el makefile,colocando la
librería ya sea la libstdc++.so.5 o la libstdc.so.6 directamente en la
linea de enlazamiento,en el archivo makefile,dado que el problema que
te está tirando es un problema de incompatibilidad de librerías.

Saludos.

--
Patricio Morales Fariña
Técnico en Computación